Przejdź do treści
Plecy

Deklaracja dostępności stron internetowych
Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Zygmunta Bohusza-Szyszko w Chełmie

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Zespół Szkół Technicznych w Chełmie (ul. Graniczna 2, 22-100 Chełm, tel: 82 560 39 31, email: kontakt@zst.chelm.pl), dąży do zapewnienia dostępności strony internetowej placówki oświatowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://zst.chelm.pl.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 5 kwietnia 2016

Data ostatniej dużej aktualizacji: 30 marca 2025

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Kacper Kochmański, e-mail: www@zst.chelm.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 82 560 39 31. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niżej wymienionych niezgodności i wyłączeń.

Elementy zgodności

  • Wszystkie pola formularzy są poprawnie, jednoznacznie zidentyfikowane (1.1.1, 2.4.6, 3.3.2, 4.1.2).

  • Elementy graficzne typu przekazujące informacje mają poprawnie sformułowany atrybut (1.1.1, 1.4.5).

  • Dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo (1.1.1, 1.3.1, 2.4.4, 4.1.2).

  • Nie występuje informacja przekazywana jedynie za pomocą koloru (1.3.1, 1.4.1).

  • Wszystkie nagłówki są zdefiniowane w kodzie strony, w odpowiedniej kolejności (1.3.1, 2.4.6).

  • Listy elementów mają odpowiednie oznaczenie w kodzie HTML (1.3.1).

  • Tabele prezentujące dane mają poprawnie zdefiniowane nagłówki połączone z danymi (1.3.1).

  • Strona ma poprawną deklarację języka (3.1.1).

  • Treści obcojęzyczne mają poprawnie zdefiniowany język (3.1.2).

  • Na stronie nie ma słów pisanych literami oddzielonymi spacjami (1.3.2).

  • Po powiększeniu widoku strony do 200% widać całość informacji (1.4.4).

  • Kolory elementów i tła są zawsze wspólnie definiowane w arkuszu stylów (1.4.3, 1.4.5).

  • Na stronie nie występują błyski o wysokiej częstotliwości (2.3.1).

  • Strona ma unikalne i właściwie przygotowane tytuły stron (2.4.2).

  • Na każdej stronie jest nagłówek (2.4.1).

  • Strona jest dostępna bez względu na orientację ekranu (1.3.4).

  • Wszystkie akcje są dostępne zarówno za pomocą myszki, jak i klawiatury (2.1.1, 2.1.2, 2.1.4).

  • Fokus porusza się logicznie (2.4.3).

  • Elementy mają widoczny fokus (2.4.7).

  • Na stronie są linki do omijania powtarzających się bloków (2.4.4).

  • Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony (2.4.3).

  • Widoczny fokus na aktywnych elementach (2.4.7).

  • Mechanizmy sterowania multimediów są dostępne (2.2.1).

  • Dane wejściowe w formularzach są zrozumiałe i jednoznaczne (3.3.2).

Elementy niezgodności

  • Brak napisów dla osób niesłyszących w materiałach wideo i animacjach zawierających ścieżkę dźwiękową (1.2.2).

  • Filmy i animacje nie posiadają audiodeskrypcji (1.2.5).

  • Znaczące informacje generowane poprzez arkusze stylów nie mają dostępnej alternatywy (1.3.1).

  • Niektóre elementy graficzne nie mają przypisanej poprawnie alternatywy tekstowej (1.1.1).

  • Komunikaty o stanie oraz błędach nie są dostępne dla technologii wspomagających bez konieczności przemieszczania fokusa (4.1.3).

  • Brak audiodeskrypcji w materiałach filmowych (1.2.3, 1.2.5).

  • Brak możliwości zarządzania jednoliterowymi skrótami klawiszowymi (2.1.4).

  • Brak możliwości zatrzymania automatycznego odtwarzania dźwięku (2.2.2).

  • Brak możliwości dostosowania rozmiaru tekstu w niektórych sekcjach (1.4.4).

Wyłączenia

  • Na stronie nie występują jednoliterowe skróty klawiszowe (2.1.4).

  • Na stronie nie ma mechanizmu automatycznego odświeżania (2.2.2).

  • Na stronie nie występują formularze związane ze zobowiązaniami prawnymi lub finansowymi (3.3.4).

  • Na badanych stronach nie ma tabeli prezentującej dane (1.3.1).

Oświadczenie sporządzono dnia 29.03.2025r.

Deklaracja została sporządzona na podstawie samooceny przeprowadzonej zgodnie z listą kontrolną do samodzielnego badania dostępności cyfrowej strony internetowej oraz jej zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, opracowaną przez Departament Społeczeństwa Informacyjnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Lista kontrolna jest dostępna na stronie gov.pl pod adresem: Jak zbadać, czy strona WWW jest dostępna cyfrowo.

5. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym realizacja żądania będzie możliwa. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich. 

Dostępność architektoniczna

Budynek szkoły Zespołu Szkół Technicznych w Chełmie

Do budynku prowadzą 2 wejścia: obydwa od strony ulicy Granicznej, pierwsze wejście główne dostępne z poziomu chodnika oraz drugie wejście przeznaczone głównie dla uczniów, do którego prowadzą niskie schody. Dla interesantów oraz uczniów niepełnosprawnych przeznaczone jest wejście główne wyposażone w podjazd dla osób na wózku.

Wejście główne nie jest zaopatrzone w głośniki naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek poniżej 120cm.

Portiernia znajduje  po lewej stronie od wejścia głównego, przez drzwi wejściowe może swobodnie przejechać  osoba na wózku.

Dla osób na wózkach szeroki korytarz parteru umożliwia swobodne poruszanie się. Sekretariat szkoły usytuowany po lewej stronie od wejścia głównego z szerokimi drzwiami oraz pojedynczym stopniem. Budynek posiada 2 kondygnacje, w budynku nie ma windy.

Do budynku i sekretariatu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.

W sekretariacie szkoły oraz portierni można skorzystać z pomocy pracowników szkoły.

Osoby zainteresowane poza kontaktem telefonicznym mogą połączyć się z sekretariatem szkoły komunikatorem Microsoft Teams.

Budynek internatu Zespołu Szkół Technicznych w Chełmie

Do internatu prowadzi jedno wejście od strony ulicy Wiejskiej dostępne z poziomu chodnika. Wejście jest przeznaczone  dla interesantów oraz wychowanków internatu. Bezpośrednio po wejściu do budynku należy pokonać niskie schody by dostać się na parter budynku.

Wejście główne nie jest zaopatrzone w głośniki naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek z domofonem.

Budynek posiada 3 kondygnacje, poruszanie się w budynku na wózku będzie sprawiało trudności, w budynku nie ma windy.

W budynku internatu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. W internacie można skorzystać z pomocy pracowników szkoły.